wtorek, 14 grudnia 2021

Money Mindfulness-Jak zarabiać,wydawać i oszczędzać?

 Witajcie!
Kiedy zobaczyłam tytuł książki jaką dostałyśmy na spotkaniu blogerek ,wywołało to u mnie sporo śmiechu jak i stwierdzenie że książka idealna dla mojego partnera. Jakoś jego pieniądze nie lubią się trzymać. Po prostu się magicznie rozpływają ;) Ma jednak jedno szczęście- nie jest Polakiem ;) O szczęściu tu mówię ze względu że on i książka ....hmmm . Ja za to czytać uwielbiam. Dawniej książki wręcz pożerałam . Teraz ze względu na nadmiar obowiązków hobby czytelnicze zeszło na drugi plan. Jednak wracając z polski do Niemiec -miałam spooooro czasu w którym książka bardzo mi pomogła .




Cristina Benito poruszyła temat który nurtuje wiele osób. Niby pieniądze są a ich nie ma. Mamy wiele marzeń które przekładamy z roku na rok, gdyż ciągle w finansach coś nie gra. Czasem nawet nie jesteśmy w stanie pomyśleć o marzeniach, gdyż nagle okazuje się że od wypłaty do wypłaty nam nie wystarcza. A wiadomo stabilność finansowa jest niezbędna do dobrego funkcjonowania psychicznego jak i nawet fizycznego. Bez stabilizacji popadamy w depresję, frustrację, nerwicę. Najczęściej pogłębia to, jeszcze bardziej problem gdyż nie jesteśmy w stanie racjonalnie myśleć.




Książka napisana bardzo lekkim prostym językiem dzięki czemu czytanie jest czystą przyjemnością. Strona za stroną i nagle okazuje się że -koniec, nie ma więcej ,a apetyt na więcej jeszcze pozostał. Autorka porusza tu tematy takie jak zaoszczędzenie pieniędzy, pomnożenie ich, oraz jak zarobić więcej. Autorka pomoże nam w drodze do spełnienia naszych marzeń, przy oszczędzaniu które wcale nie okaże się takie trudne. Jak mylne było moje podejście odmawiania sobie wielu rzeczy, frustrując się przy tym a nie znając innej drogi. 




Autorka wspomina jak ważne jest zapisywanie swoich wydatków-jak odkładałam to z miesiąca na miesiąc -tak w kolejnym miesiącu i ja to zamierzam zacząć robić. Znajdziemy w książce konkretne tabelki czy też aplikacje co jeszcze bardziej ułatwi nam rozpoczęcie etapu podliczania swoich zarobków oraz wydatków. Bardzo fajne są przykłady z życia wzięte-jak wiele sytuacji wydawało się wydarte z mojego życiorysu ;)



W książce znajdziemy 9 rozdziałów które tworzą nam dziewięć złotych zasad. W książce znajdziemy również informację dlaczego nie powinniśmy gromadzić, że to czego nie potrzebujemy powinniśmy komuś dać. Równowaga pomiędzy dawaniem a przyjmowaniem.  wiele zasad w książce które znajdziemy pochodzą od jej babci czy też mamy, wiele informacji autorka zaczerpnęła również od innych specjalistów. Znajdziemy tu nawet fragmenty z biblii-wszystko to tworzy piękną zgraną całość ,co pozwala na delektowanie się przy czytaniu :)



Nie będę przedłużać ani zdradzać wam szczegółów -nie o to w tym chodzi ;) ale odeślę was do wydawnictwa literackiego o tu -->>click<--gdzie możecie sobie książkę zamówić. A jako że pogoda nas już nie rozpieszcza to nic tylko kocyk kubek gorącej herbaty i dobra książka. 

A Ja dziękuję WYDAWNICTWO LITERACKIE za wsparcie naszego spotkania jak i również możliwość nauczenia się tylu nowych rzeczy dzięki którym jutro może być o wiele prostsze!




10 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję że też już ją przeczytałaś ;)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super te zdjęcia ! Basia wybacz ale nie umiem kometować jeszcze blogow

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie :) minie trochę czasu i będzie pani lepsza od Nas :D

      Usuń
  4. Takie zapisywanie wydatków jest rzeczywiście bardzo ważne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie a ja odkładałam to z dnia na dzień,z miesiąca na miesiąc....tak szczerze to nie bardzo nawet wiedziałam jak się za to zabrać ;)

      Usuń
  5. To sa naprawdę bardzo przydatne informacje i rady

    OdpowiedzUsuń
  6. Mimo ze nie mam problemu z oszczędzaniem ale ciekawa . Zawsze można poznać jakieś dodatkowe wskazówki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Zawsze można nauczyć się czegoś ciekawego :)

      Usuń

Każdy dodany przez was komentarz, to motywacja dla mnie do dalszego działania:)Dziękuję i zobowiązuje się zrewanżować tym samym jeśli tylko o tym będzie wspomniane:)

Każda obserwacja jest dla mnie bardzo dużą radością:D