środa, 27 sierpnia 2014

aromatyczne kąpiele na domowe sposoby:)

Hej dziewczyny:)

nie wiem jak wy ale ja po dłuuuugim ciężkim dniu uwielbiam wziąć długą odprężającą kąpiel z tabletem w ręce czy też dobrą książką:) Do tego ulubiona muzyka-jakby to mój partner stwierdził "dołowacze";) i tak mi się nasunęło do głowy że przecież i tu mam coś do powiedzenia:) a mianowicie DOMOWE SPOSOBY NA AROMATYCZNĄ KĄPIEL, nie wiem czy je znacie czy nie ale duża ich część jest dość znana bo wyczytałam na internecie i sprawdzałam które mi "podejdą". Jak dla mnie kąpiel powinna być bardzo pachnąca  jak już na tyle się odprężę mogę zacząć się myć;) po wcześniejszym dolaniu ciepłej wody oczywiście bo ta już dawno jest zimna....


  •    waniliowo-miodowy płyn do kąpieli: ½ szklanki oleju migdałowego, ¼ szklanki płynnego miodu, ½ szklanki łagodnego płynu do kąpieli lub mydła w płynie, 1 białko z jaja kurzego, 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego. Połącz ze sobą dokładnie wszystkie składniki - tak, by konsystencja płynu była w miarę jednolita. Przygotowując kąpiel, wlej do wanny pod bieżącą wodę ok. ¼-½ szklanki tego płynu. Pozostały płyn przechowuj w lodówce.

    • Kąpiel o zapachu gumy balonowej:?:?TAK ! Potrzebujemy tylko szklankę naturalnego mydła w płynie, 1Łyżeczkę gliceryny roślinnej, szklankę przegotowanej wody, 5 kropel aromatu gumy balonowej.Wszystko mieszamy i gotowe:) przelać do buteleczki i dzieciaki będą miały super aromatyczną kąpiel:) Chociaż przyznam się ze i ja uwielbiam ten zapach;)

      • Kule do kąpieli:?:?ależ owszem czemu nie:) Potrzebujemy: 200 g sody spożywczej, 100 g kwasku cytrynowego, 40 g pełnego mleka w proszku, 10 g oleju do wyboru: migdałowego, arganowego, z pestek winogron, z awokado, babassu,  30 g tłuszczu stałego: kokosowego, palmowego, masła kakaowego, jojoba,  kilka kropel olejku eterycznego, odrobina suszu, przyprawy, skórki z cytrusów, foremki najlepiej silikonowe, barwniki spożywcze, jeżeli chcemy nadać kolor naszym kulkom.

        Jak je zrobić:?:?:?
        Wsypujemy sodę, kwasek i mleko w proszku do miski. Mieszamy dokładnie, rękoma lub łyżką. Jeśli któryś ze składników nam się zbryli należy rozetrzeć go palcami.Olejek  wlewamy do szklanki z tłuszczem stałym. Wszystko razem wstawiamy na chwilkę do mikrofali lub umieszczamy w misce z gorącą wodą. Czekamy, aż mieszanka uzyska jednolitą płynną konsystencję.
        Bardzo powoli wlewamy olejki do naszej mieszanki i energicznie mieszamy, żeby nie powstały grudki. Tłuszcze będą powodowały, że masa zacznie się pienić. Trzeba ją wtedy przyklepać dłonią lub po prostu szybciej mieszać, nie dopuszczając do musowania. W ten sposób łączymy składniki suche z tłuszczami.Do gotowej masy dodajemy odrobinę wybranego olejku eterycznego, wedle uznania. Możemy też dodać susz lub barwnik spożywczy. Gotowa masa powinna mieć konsystencję mokrego piasku, który łatwo daje się formować w dłoniach. Jeśli tak nie jest, możemy lekko zwilżyć dłonie wodą i szybko ugnieść nimi masę. Masę formujemy w kulki i układamy na folii spożywczej lub uklepujemy w foremkach. Czekamy aż wyschną, jeśli ma to być podarunek to pakujemy w ozdobną folię. Gdy zatrzymujemy kule do własnego użytku to wkładamy je do eleganckiego pudełeczka lub woreczka i używamy do kąpieli.

     


  •  Relaksująca, uwalniająca od stresów i napięć

    Tą ja stosuję bardzo często:) woda powinna być dość ciepła ok 38 stopni Celsjusza.Chociaż do tego ja sie akurat nie stosuje bo biorę zawsze o wiele wiele cieplejszą:) jest to szybki sposób na aromatyczną kąpiel bo wystarcza wkropić około 8 kropelek jednego z niżej podanych olejków. Do tego też się nie stosuję ponieważ mi woda z wanny "prawie sie wylewa" przy czym wiadomo ze trzeba troszkę więcej kropelek-ja najczęściej daje ok 10-12  

    -lawendowy jest to wyciąg z kwiatów. Ma działanie rozkurczowe,antydepresyjne, uspakajające
    - melisowy-jest to wyciąg z liści melisy.  
    Stosowany w stanach pobudzenia nerwowego, niepokoju, neurastenii, bezsenności,

     - cedrowy  jest to wyciąg z drewna cedru wirgińskiego. Ma działanie uspakajające oraz odprężające 

     - bergamotkowy jest to olejek wyciskany ze skórki owoców cytrusowych, i ma działanie rozkurczowe oraz antyseptyczne. Ma również działanie przeciwlękowe.
    - z jałowca  jest to wyciąg z szyszkojagód,

     
    -neroli-wyciąg kwiatu pomarańczy gorzkiej kultywowanej tylko dla kwiatu.stosowany jest przy bezsenności i niepokoju,odmładza, regeneruje skórę,jest klasycznym składnikiem luksusowych perfum, afrodyzjak

    Ja lubię też olejek miętowy lub różany,pomarańczowy też się dobrze sprawdza:)

    Więcej nic obecnie mi do głowy nie przychodzi;) ale gdy znajdę zeszyt gdzie wszystkie takie ciekawsze rzeczy zapisywałam to pewnie coś jeszcze dodam;)

     

    A jakie są wasze sposoby na odprężającą kąpiel????

     

 

 

3 komentarze:

  1. Muszę spróbować zrobić takie kule !

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest mi miło poinformować ze zostalaś nominowana do Liebster Blog Award !!! Wszystkie szczegóły znajdziesz na moim blogu Pozdrawiam i zycze dobrej zabawy ;)
    http://dlaniejdlaniego007.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. MI wystarczy dobra książka i muzyka i mogę ze dwie godzinki w wannie poleżeć:):)

    OdpowiedzUsuń

Każdy dodany przez was komentarz, to motywacja dla mnie do dalszego działania:)Dziękuję i zobowiązuje się zrewanżować tym samym jeśli tylko o tym będzie wspomniane:)

Każda obserwacja jest dla mnie bardzo dużą radością:D